חדשות

בעקבות השהיית החקיקה, הופסקה השביתה במערכת הבריאות

ההסתדרות הרפואית עצרה את השבתת מערכת הבריאות והודיעה: "נמשיך במאבק על מנת להבטיח את זכויות המטופלים והרופאים" | החלוקים הלבנים: "זו השהיה זמנית - לא נעצום שוב עיניים"

צוותים רפואיים, בית חולים. אילוסטרציה

ההסתדרות הרפואית עצרה אמש (ב') את השבתת מערכת הבריאות והכריזה "נמשיך במאבק על מנת להבטיח את זכויות המטופלים והרופאים". "החלוקים הלבנים" הודיעו על התארגנות ותכניות לעתיד וכן על "צעדת ההשתקה" שתיערך היום בתל אביב ביוזמת נשות ואנשי הבריאות והאקדמיה.

לאחר הודעתו אמש של ראש הממשלה בנימין נתניהו על השהיית החקיקה וכניסה להידברות, הודיע פרופ' ציון חגי, יו"ר הר"י כי "השהיית החקיקה היא צעד מבורך שצריך היה לקרות מזמן, אולם עלינו לעמוד על כך שהדבר יוביל להידברות כנה ואמיתית תוך חתירה להסכמות רחבות".

פרופ' חגי הוסיף ואמר כי "בכל מתווה שיגובש, יש להבטיח את עצמאות מערכת המשפט ולעגן את זכויות האדם הכלולות בחוקי היסוד לרבות הזכות לבריאות. משטר דמוקרטי ומערכת משפט חזקה ועצמאית הם תנאי לחברה מתוקנת ולמערכת בריאות מתקדמת".

לפיכך הודיעה ההסתדרות הרפואית כי על מנת לא לפגוע במטופלים ולנוכח השהית החקיקה, לא תתקיים היום שביתה במערכת הבריאות.

בהודעה שנשלחה לרופאים כתבו ראשי "החלוקים הלבנים": "הערב עצרנו את החקיקה הדיקטטורית. התעוררנו. לא נעצום שוב עיניים. גייסנו אלפי אנשי רפואה ובריאות מכל הארץ. הוכחנו שבצו 8 מאות אלפים יודעים להתייצב תוך דקות להגן על הדמוקרטיה".

הם הוסיפו כי "זו השהיה זמנית, ישנם חוקים שיכולים לעבור בימים ספורים ולבן-גביר הובטחה מיליציה פרטית. המאבק ממשיך. מתרעננים, צוברים כוחות, בשבת שוב הפגנות ענק בכל הארץ והתכנסות תחת הכותרת לא נשקוט עד שנבטיח את שלום הדמוקרטיה".

נושאים קשורים:  רפורמה משפטית,  הפיכה משטרית,  ההסתדרות הרפואית,  החלוקים הלבנים,  מערכת הבריאות,  בנימין נתניהו,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
28.03.2023, 22:00

מה קשר לזכויות החולה ?
לאלה שלא ביצעו בדיקות ?
חולים אונקולוגיים?
זה סוג של מעבק על זכויות של חולה?
צביעות

29.03.2023, 08:19

החקיקה הושהתה לחצי שעה ואז המשיכה. מתי ממשיכים את השביתה?