חדשות

כבר לא אטרקטיבי: צניחה בביקוש להתמחות בחדרי מיון בארה"ב

המועמדות להכשרה ברפואת חירום צנחה ב-35% בשנתיים האחרונות | שחיקה, עומסי עבודה, שכר נמוך ואלימות שחווים רופאי המלר"דים מדירה את רגליהם של הסטודנטים לרפואה מחדרי המיון

צוות רפואי בחדר מיון אמריקאי ליד מיטת מטופל. אילוסטרציה

רופאי חדר המיון בארה"ב מזהירים תלמידי רפואה שמבקשים להתמחות במיון, לא ללכת בדרכם. בין הסיבות שהם מונים: שחיקה בעקבות הקורונה, חשדנות גוברת של חולים כלפי רופאים, שכר נמוך כיוון שבתי חולים מסתמכים יותר על מטפלים ואחיות ועוזרי-רופאים במחלקות המיון. לצד זאת, יש עלייה במספר התכניות להכשרה בתחום רפואת חירום, מה שיגדיל מאוד את מספר רופאי החירום בשנים הבאות.

העיתון וושינגטון פוסט מקדיש לנושא כתבה בסוף השבוע, ומציין כי רופאי מיון בארה"ב מזהירים שסיכוייהם של סטודנטים רפואה למצוא עבודה בחדרי המיון במדינה קטנים, כיוון שמספר התכניות להתמחות ברפואת חירום התרחבו מאוד בשנים האחרונות.

על פי הדיווח, הגשת מועמדות לתכניות הכשרה לרפואת חירום צנחו ב-35% משיא של 3,734 בשנת 2021 ל-2,765 השנה. לצד זאת, בשנת 2030 צפוי עודף של 8,000 רופאי חירום.

בעבר הלא רחוק, להיות רופא בחדר מיון נחשב למקצוע מבוקש. חדרי מיון שימשו כמקומות אידיאלים ללימוד כיוון שניתן בהם טיפול לזרם קבוע של חולים עם מגוון רחב של בעיות. רופאים ואיגודי רופאים אומרים שהירידה באטרקטיביות של רפואת חדרי מיון קשורה לכך שמחלקות החירום נמצאות בלחץ ובעומס של חולים הממתינים למיטות, עובדים ותיקים מתפטרים והאלימות נגד הצוות שנותר גוברת. כל אלה פוגעים במוניטין של חדר המיון כמקום לימוד אידיאלי.

"הסטודנטים רואים את השחיקה שלנו ואת ההתמודדות עם מערכת בריאות שמתייחסת למחלקות לרפואה דחופה כאל שסתום שחרור, הם רואים את המחיר שזה גובה מאיתנו", אמרה ג'סיקה אדקינס מרפי, נשיאת האגודה לרפואת חירום.

המספר הגדל של משרות פנויות מעיד על שינוי פתאומי מהתמחות שנחשבה בעבר לבין הנחשקות ביותר ברפואה. הדרמה הטלוויזיונית "ER" היתה תכנית הטלוויזיה הנצפית ביותר באמריקה באמצע שנות ה-90. במהלך מגיפת הקורונה רופאי חירום זכו לשבחים ונחשבו לגיבורים הראשונים המסכנים את חייהם בטיפול במבול חולי קורונה שהציפו את בתי החולים.

מחלקות ויחידות חירום, שבעבר היו בוחרות את הסטודנטים המצליחים ביותר לרפואה, נאלצות כעת להיות פחות בררניות, אפילו בבתי חולים הידועים בערים הגדולות. אולם, הירידה בביקוש להכשרה ברפואת חירום לא מיתרגמת למחסור מיידי ברופאים לחדרי מיון בארה"ב.

למרות שהשחיקה גורמת לרופאים רבים לעזוב, מספר הבקשות ללימודי רפואת חירום חזרו לרמתן לפני הקורונה, לאחר שהגיעו לשיא בשנת 2021 ומספר ההכשרות ללימודי רפואת חירום עלה מ-171 בשנת 2015 ל-287 השנה. אולם, עם כ-3,000 מקומות להתמחות ברפואת חירום, חלק מהתכניות החדשות הללו אינן מצליחות למלא את ספסלי הלימודים ונאלצות לפנות לסטודנטים מחוץ לארה"ב. למעשה, אחד הגורמים שמרתיע סטודנטים לרפואה לבחור במסלול הזה הוא דו"ח משנת 2021 שחוזה עודף של 8,000 רופאי חירום עד 2030.

גורמים בתחום הכשרת בריאות חוששים שתיקון יתר עלול להשאיר את המחלקות לרפואה דחופה חסרות כוח אדם, אם הדור הבא של הרופאים יפנה להתמחויות אחרות ואם השחיקה תימשך. במיוחד לאור העובדה שרופאי חירום מתמודדים כעת עם פחות משאבים כיוון שגם מספר גדול של אחיות עוזבות את מחלקות החירום בשל שחיקה ולטובת משרות עם שכר טוב יותר.

נושאים קשורים:  מלר"ד,  רפואה דחופה,  רפואת חירום,  התמחות,  ארה"ב,  חדשות
תגובות

כשנגיע בישראל לתגמול של רופא רפואה דחופה בארה"ב, לאיכות העבודה, למערכת התמיכה שיש להם, לזמן האקדמי שהם מקבלים, לכמות התקנים וכו', נשמח להתחיל לקטר על כל השאר.

הפוך פרופ הלפרין.
כיוון שקרוב לוודאי שלא תגיעו מעולם לתנאים של רופא אמריקאי זה הזמן לקטר על כל השאר ולשמוע ממישהו מאד מנוסה כמוך מה עיקר הבעיות
של רופאיי המלרד בישראל.