COVID-19 בישראל

המערך לבדיקות קורונה מהירות ייכנס לתוקף בשבוע הבא

הבדיקות המהירות ישמשו לצורך אישור כניסה לפעילויות במסגרת "התו הירוק", כפעולה משלימה לכניסת מחוסנים ומחלימים, באופן המופרד מבדיקות PCR

מכשיר סופיה לבדיקת קורונה מהירה. צילום: יח"צ

בהתאם לסיכום בין שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין, מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי וממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, סוכם כי החל מיום א' הקרוב ייכנס לתוקף מערך הבדיקות המהירות לקורונה שיופעל במקומות שונים.

במקביל אמור משרד הבריאות יחד עם האוצר ומשרד הכלכלה "לבחון את הדרך לאפשר שמירה על רמת מחירים נאותה לבדיקות המהירות", כלשון הודעת משרד הבריאות. מחירה של בדיקה מהירה נע כרגע בין 50 ל-80 שקל אבל יש כוונה לפעול להוזלתה.

הבדיקות המהירות אמורות לשמש לצורך אישור כניסה לפעילויות במסגרת "התו הירוק", כפעולה משלימה לכניסת מחוסנים ומחלימים, באופן המופרד מבדיקות ה-PCR. הכניסה לפעילויות הנכללות בתו הירוק תתאפשר למחוסנים, למחלימים  ולמי שהציגו בדיקה שלילית מבדיקה מהירה שנערכה במקום. לא תתאפשר שם הצגת בדיקת PCR שלילית רגילה.

הבדיקות המהירות מיועדות לכל אתרי התו הירוק ובהם חדרי כושר ומועדוני ספורט, אירועי ספורט ותרבות, מסעדות וברים וככל הנראה גם מועדונים, לכשייפתחו. הציבור העיקרי שאליו מיועדות הבדיקות הם בני 16 ומטה.

תוצאת הבדיקה המהירה שמבוצעת עם  מכשור מיוחד ניתנת בתוך 15 דקות. תקפות הבדיקה היא אך ורק לקראת כניסה לאירוע ולא כדי להשתתף לאחר מכן באירוע אחר במועד אחר. בתי העסק יוכלו להזמין את ספקי הבדיקות המהירות שייכללו ברשימה שתפורסם באתר משרד הבריאות. גורמי המקצוע מעוניינים שהבדיקה המהירה תהיה בעיקר לאיתור נוגדנים לנגיף (בדיקת אנטיגן).

מי שקיבל תוצאה חיובית בבדיקה המהירה יחויב בבידוד מיידי, לא יורשה להיכנס לאירוע שאליו הגיע ויחויב לעבור בדיקת קורונה רגילה (PCR) בקופת החולים שבה הוא חבר או במוקד הבדיקות של פיקוד העורף. הבדיקה השנייה תכריע אם הוא חיובי, מחויב בבידוד ומוגדר כחולה מאומת.

בתדרוך לתקשורת אמש שב והזהיר פרופ' אש: "המגמה החיובית הנוכחית יכולה להשתנות אם הציבור לא יקפיד על ההתנהלות". עוד צוין כי מתווה התנהלות עבור החברה הערבית לקראת חודש הרמדאן נמצא עדיין בעבודה.

פרופ' אש הבהיר: "ההגבלות הקיימות עתה לגבי התקהלות בבתי כנסת – 20 איש בתוך מבנה ו-50 מחוצה לו – עדיין תקפות. אותה מגבלה קיימת גם לגבי אירוח בבתים פרטיים (סדר פסח). כמו כן, כל מגבלות התו הירוק תקפות עבור מלונות. כניסת ילדים מחייבת ביצוע בדיקה בכניסה.

עוד אמר פרופ' אש שעדיין מוקדם לבטל את הלמידה בקפסולות בבתי הספר מאחר ש"ביישובים שבהם שיעור ההתחסנות נמוך, מספיק ילד חולה או מאומת אחד כדי להדביק את חבריו".

נושאים קשורים:  בדיקות מהירות,  19-COVID,  חדשות,  בדיקת קורונה,  תו ירוק
תגובות