חדשות

משרד הבריאות פרסם אזהרה מפני הרופא שהמציא תחום התמחות חדש

לאחר שבתחילת השנה זומן ד"ר גיל יוסף שחר לבירור במשרד הבריאות בגין פעילותו נגד תכנית החיסונים, יצאה עתה האזהרה מפני הקורס שאותו הוא משווק - "לימודי רפואה תזונתית בגישת הרמב"ם"

ד"ר גיל יוסף שחר. "הטעיה והפרה פלילית של פקודת הרופאים"/ צילום: YouTube

הוועדה המייעצת לבדיקת הטעיית הציבור של משרד הבריאות פרסמה הבוקר הודעה המזהירה את הציבור מפני הקורס "לימודי רפואה תזונתית לאור גישת הרמב"ם", שאותו משווק ומפרסם ד"ר גיל יוסף שחר.

בהודעת האזהרה הדגיש משרד הבריאות שקורסי הלימוד המוצעים על ידי שחר אינם בתכנית המוכרת על ידי המל"ג לתזונה ואינם מאפשרים בייעוץ וטיפול בתזונה.

תחום הייעוץ והטיפול בתזונה מיוחד לדיאטנים בעלי רשיון משרד הבריאות בלבד וחל איסור על שימוש בכינוי דיאטנ/ית או תזונאי בכל צורה או הטיה שהיא, לרבות על ידי הצמדת תארים נוספים לכינויים אלה. השימוש בהם "מותר אך ורק לבעלי רשיון מקצוע בריאות המונפק על ידי משרד הבריאות. שימוש בכינויים אלה בניגוד לחוק מהווה עבירות פלילית וצרכנית מכוח הדין בישראל".

בינואר השנה זומן שחר לבירור במשרד הבריאות. במכתב הזימון ציין משרד הבריאות ששחר פועל "באופן המנוגד להנחיות המקצועיות בישראל ובעולם ועלול לגרום להימנעות מחיסון ילדים ומבוגרים וכפועל יוצא אף לסכנם את סביבתם". בנוסף נכתב שם: "כמו כן פעילותך נוגעת אף לייחוס סגולות ריפוי לתוספי תזונה, המצאת תחום מומחיות חדש ברפואה בשם 'רפואה תזונתית', וכן אמירות מטעות המתיימרות להוות 'ייעוץ רפואי', ושאינן מבוססות במצבים רפואיים שונים תוך יצירת מצג כי הם מבוססים מחקרית".

אדוה לוטן, מנכ"לית עמותת מדעת - מלכ"ר לקידום בריאות הציבור בתחומי הטיפול הרפואי והרפואה המונעת, מסרה בתגובה כי היא מקווה שזאת "סנונית ראשונה" שמבשרת על קו יותר תקיף של המשרד כנגד גורמים המסכנים את הציבור למטרותיהם האישיות.

לדבריה, הקורס ששחר מציע מיועד להכשרת "מטפלים ברפואה תזונתית" ואמור לתת למסיימים אותו מקצוע טיפולי וידע וכלים רפואיים-תזונתיים, אולם הבטחות אלו מטעות. "אין כל תחום רפואה הנקרא 'רפואה תזונתית', ואם בוגרי הקורס יחשבו שהם מוסמכים ב'רפואה תזונתית', מדובר בהטעיה ובהפרה פלילית של פקודת הרופאים".

עוד נמסר מעמותת מדעת כי "שחר הוא בעל תואר ברפואה, אך מעולם לא עבד כרופא. אין לו כל התמחות ברפואה, והוא גם לא תזונאי ולא למד את מקצועות התזונה. למרות זאת, הוא מציע לאנשים קורסים בתחום שלא קיים. הוא הבעלים של חברה פרטית עם שם שמטעה אנשים רבים - 'המרכז לרפואת הרמב"ם'. על אף השם, אין לחברה של שחר כל קשר למרכז הרפואי רמב"ם.

"על פי ראיונות עם שחר ועל פי פרסומיו", ציינו בעמותה, "הוא מתנגד לתרופות ולחיסונים. מאמריו מקדמים מוצרים שהוא משווק, כולל תוסף תזונה שכביכול מרפא סרטן. מובן שהתוסף לא עושה זאת, ועל פי חוק אסור לייחס תכונות ריפוי לתוספים".

נושאים קשורים:  ד"ר גיל יוסף שחר,  תזונאים,  עמותת מדעת,  הודעת אזהרה,  משרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
05.11.2019, 13:50

זה אדם מסוכן ומפליא בכלל שבית חולים רמב"ם נותן לו חסות.

06.11.2019, 20:09

אם היית קורא עד הסוף היית רואה שבית חולים קיבל לא נותן חסות אלא הרופא מתבסס על רפואת צורת הרמבם

אנונימי/ת
05.11.2019, 13:59

להפך, "אין לחברה של שחר כל קשר למרכז הרפואי רמב"ם"

אנונימי/ת
05.11.2019, 21:23

מעולם לא עבד כרופא? אז הוא קיבל רישיון ללא סטאז'?

06.11.2019, 20:10

עשה סטאז אבל לא התמחות

אנונימי/ת
05.11.2019, 22:14

ההיסטריה של עמותת מדעת מוגזמת. אף אחד לא חושב ש"המרכז לרפואת הרמב"ם" מרמז לזיקה לבית החולים רמב"ם. הכוונה לרפואה ברוח הרמב"ם (שבין היתר היה גם רופא).
לכל אחד יש זכות להעביר סדנאות / קורסים. זה לא שהוא מעניק רשיונות.
למקרה שראשי העמותה לא יודעים, גם בית חולים רמב"ם קרוי על שם הרמב"ם.

אנונימי/ת
05.11.2019, 23:09

למישהו יש ספק בדבר חוכמתו הרפואית והאקטואלית של גישת הרמב"ם ??
אם כן , החליפו בבקשה את שם בית החולים הקרוי על שמו.

אנונימי/ת
06.11.2019, 18:27

בדיחה.
רגולציה עצמית? רצון טוב? הצחקתם אותי.
מן הסתם יש שם בצמרת משרד הבריאות מישהו שמתגלגל מצחוק וסופר את הכסף...

אנונימי/ת
06.11.2019, 18:28

אופס... זו תגובה לנושא אחר.

06.11.2019, 19:29

ייתכן והאיש מעט "קוקו" אבל גם ציד המכשפות נגדו משיג בדיוק את המטרה ההפוכה.

07.11.2019, 09:51

נכון.לא חוסר לנו שרלטנים בכל התחומים,אז יש עוד אחד.מה חדש פה?

אנונימי/ת
06.11.2019, 20:09

אדם מסוכן שמשרד הבריאות צריל להתעורר ולשלול את רשיונו!

אנונימי/ת
07.11.2019, 08:32

נסחפת

06.11.2019, 21:20

ראוי היה לפרסם את תגובת נשוא הכתבה. (אתיקה עיתונאית בסיסית)

אנונימי/ת
07.11.2019, 09:33

מאד מענין לקרוא את דפוסי הכתבות כאשר יש תחום שהוא נכון ועוזר בטיפול המתחרה בכל התרופות הארורות שתמיד מזיקות שמכניסות מיליארדים לחברת התרופות בתי חולים קופות חולים וכו. ז"א המניע היחיד להתקפה המעוררת בי בחילה לאלטרנטיבה ראויה לריפוי היא כסף. כסף כסף כסף. ככל שמתקיפים גישה מסויימת ואדם מסויים בתחום הרפואה כך ברור שאותו אדם עושה דבר נכון. ככה היה מאז ומעולם. אני רוצה לקוות שאנשים לא בורים . ויודעים להבין לבד כיצד להתייחס לכל מיני כתבות . כמו כן השיטה הישנה נושנה של דה לגיטימציה לאדם והפיכת האדם קוקו, לא בריא בנפשו , לא מקצועי. זה גם שיטות ידועות . ככה דרך אגב עשו הגרמנים ליהודים. דה לגיטימאציה והפיכת היהודים לחיות . זה סוג של תעמולה פסיכולוגית . ודפוס ידוע. מערכת הבריאות בארץ ובעולם מנועה משיקולי כסף יותר מהרצון באמת לטפל. הכל זה כסף. ז"א עשיית טיפולים ופורוצדורות מיותרות למטופל לעיתים אצל מושחתים זה נובע מכסף. וכל כמה זמן מתגלים סיפורים כאלו בכל מדינה בעולם . על ניתוחים שלא היו צריכים לעבור על טיפולים שלא היו צריכים לעבור. ועוד רב הנסתר על הגלוי. ליבי ליבי על המטופלים בהווה ובעתיד שלא יודעים מה קורה מאחורי הקלעים של הממסד הרפואי על כל שלוחותיו. על החתום. רופא עם רישיון . ובואו נראה כמה תגובות תקבל תגובתי.... דפוס התנהגות כל כך ידוע. מעורר בחילה .

07.11.2019, 11:38

בולשיט - השרלטנים למיניהם גורמים לחולים להפסיק טיפולים גורמים להם נזק וממש הורגים אנשים .
חייבים להלחם בהם.

07.11.2019, 20:49

במשך זמן מה הייתי מנויה על העידכונים של גיל שחר. כל עוד המליץ על תוספים מסיבות שנראו אובייקטיביות התיחסתי בשיוויון נפש לדברים. המפנה מבחינתי חל כשהחל להמליץ על סידן אמורפי כתוסף מחולל פלאים ואף כתוסף התורם להחלמה מסרטן. במקביל להמלצה שלו החל לשווק את התוסף באתר שלו. באופן אישי הערתי לגיל שחר שזה לא ראוי לשווק תוספים שהוא רוצה להתייחס אליהם באופן ענייני. לאחר מכן התנתקתי מהאתר שלו. מי שמאשים את הרפואה הציבורית שהיא מונעת אך ורק מכסף ועוצם את עיניו מול ההון שגורף גיל שחר ברוכבו על שמו של הרמב"מ פשוט מתעלם מהעובדות.

07.11.2019, 11:36

צריך להיות חוק נגד כל השרלטנים הללו. או לפחות לחשוף את השרלטנות שלהם באמצעי התקשורת.
כולל כל ההומואופטים המתקשרים ויתר מהכשפים והמרפאים בשיטות לא קונבנציונליות אחרות שלא עומדים בהוכחות שהשיטות הקונבנציוליות חייבות לעמוד.
לאור ריבוי המכשפים והמכשפות והנזק שהם גורמים צריך לחזור למנהג של "שרפת מכשפות " (לשרוף אותם מבחינה מקצועית ותדמיתית)

אנונימי/ת
07.11.2019, 22:25

עוד שרלטן... מרחמת על האוכלוסיה הבורה שכספה נגזל על ידו.

אנונימי/ת
09.11.2019, 07:44

בימי ביניים הכניסיה שרפה אנשים כמכשפות בגלל שלא הלכו בקו שלה עכשיו משרד הבריאות עושה אותו דבר

אנונימי/ת
09.11.2019, 20:42

גם אני הייתי מנויה על הפרסומים שלו. כאשר החל להמליץ על סידן אמורפי ולשווק אותו, למרות מחקר כבר מ - 2013 (חלק ממחקר האחיות הגדול), שהראה שתוספי סידן העלו את הסיכון לאוטם שריר הלב ושבץ מוחי. (המחקר הוכיח, שסידן הנלקח כתוסף מתיישב על העורקים). כלומר כאן האיש כבר ממש אבל ממש סיכן חיי אנשים. וכאשר החל את ציד המכשפות שלו כנגד חיסונים בנוסף לאין ספור פירסומים שיווקיים התנתקתי ממנו.
ואנשים יקרים כאנשי דור שני לשואה, צאו ולימדו קודם את מה שבאמת קרה, לפני שאתם משתמשים בתורתו של גיבלס.

אנונימי/ת
09.11.2019, 21:17

עמותת מדעת עושה נזק נורא לרפואה. משניאה את הרפואה על מי שנחשף לפעילותה.
כל עיסוקה זה לקדם חיסונים ולרדוף כל מי שמעז לצייץ מילה נגדם.
נורא.

אנונימי/ת
03.06.2020, 00:11

לקדם חיסונים זה ממש נורא, נכון? לקדם בריאות הציבור זה פשוט הרסני, נכון? להפריך כל מיני אמונות תפלות וקישקושים פסאודו רפואיים זה מטריד את מנוחתך, נכון? מעניין למה....