חדשות

חמישה מוסדות במערכת הבריאות זכו בצל"ש על קידום שוויון מגדרי

נציבות שירות המדינה העניקה צל"שים בקידום שוויון מגדרי למצטייני מערכת הבריאות הציבורית, ביניהם בתי החולים פדה-פוריה, רמב"ם ואברבנאל

המרכז הרפואי פדה-פוריה. צילום: דוברות בית החולים

נציבות שירות המדינה ציינה לשבח בשבוע שעבר יחידות מצטיינות במערכת הבריאות הממשלתית בכל הנוגע למובילות בשוויון מגדרי בשירות המדינה.

חמש היחידות שצוינו לשבח על כך הן: בית החולים הפסיכיאטרי אברבנאל, המרכז הרפואי לבריאות הנפש מזור, המרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה בפוריה שליד טבריה, בית החולים רמב"ם בחיפה ומשרד הבריאות. הצל"שים ניתנו על פי "מדד שוויון מגדרי" ומנהלי המוסדות הללו קיבלו על כך הודעה במכתב אישי מנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ.

כך, למשל, נאמר במכתב שהועבר לידי מנכ"ל "פדה-פוריה", ד"ר ארז און, תחת הכותרת "ציון לשבח על הישגי הארגון בתחום השוויון המגדרי": "המרכז הרפואי פדה-פוריה נמצא ראוי על הישגים בתחום קידום השוויון המגדרי, על פי הנתונים שנאספו ועובדו לשנים 2018-2017. מוסדכם נמצא בעשיריה הראשונה בדירוג כלל המשרדים והיחידות הממשלתיות המקדמים שוויון מגדרי באופנים ובהיבטים רבים ושונים. ברצוני לברך אותך על הישג משמעותי זה המביא לידי ביטוי ערכים של מצוינות ארגונית, שוויון, טיפוח הון אנושי איכותי ואקלים ארגוני שוויוני ומגוון".

שמעון סבח, המנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז הרפואי, אמר: "זה כבוד וגאווה גדולה עבורנו להיות בעשיריה המובילה בין הגופים הממשלתיים. התהליך אצלנו החל לפני כמה שנים והיום אנחנו קוטפים את הפירות. בעבודה משותפת יחד עם אורה זילברמן, הממונה אצלנו על שוויון מגדרי, הצלחנו ליצור אווירה הנותנת לעובדות מוטיבציה להעז, להתמודד על תפקידים ולהצליח. אפשר לקרוא לנו ארגון נשי כי ברוב הסקטורים – סיעוד, פרא-רפואי, מנהל ומשק – יש אצלנו רוב לנשים גם בתפקידי הניהול".

זילברמן הוסיפה: "הנהלת המרכז הרפואי הציבה את קידום הנשים והשוויון המגדרי במסגרת סדרי העדיפויות בפעילות ובתקציבים. העצמת נשים היא כאן ערך עליון. נעשו בנושא זה קורסים והכשרות שמטרתם להעצים עובדות ולאתר את אלו שיכולות להתאים לקידום. מעודדים ומדריכים אותן כיצד להתכונן למכרז. אפשר לומר שעשינו דרך ארוכה ומשמעית בתרבות הארגונית כאן".

נושאים קשורים:  שוויון מגדרי,  רמב"ם,  המרכז הרפואי לבריאות הנפש אברבנאל,  ד"ר ארז און,  נציבות שירות המדינה,  חדשות,  המרכז הרפואי "ברוך פדה" בפוריה
תגובות
אנונימי/ת
21.08.2019, 13:25

משמח מאוד אבל למרבה הצער תושבעי הפריפריה לא מעריכים את בתי החולים ומעדיפים להתאשפז במרכז